Slavă Lui Dumnezeu pentru Toate

 

 

 

 

Anul trecut am fost întrebat de o cunoştinţă din oraş: „Biserica dumneavoastră respectă Postul Mare?”

Imediat i–am explicat că da. Apoi am fost întrebat cum posteşte Biserica noastră şi i–am explicat câteva din liniile generale ale postului ortodox. Apoi mi–a spus că ei au nevoie de hrană şi în schimb merg pe jos în fiecare zi ca o disciplină a Postului Mare. Conversaţia s–a terminat cu câteva politeţuri.

De ce postesc ortodocşii?

Postul este mult mai vechi decât creştinismul, şi a luat diferite forme, de la abţinerea de la anumite mâncăruri (aşa cum facem noi acum), mâncare mai puţină (aşa cum de asemenea facem) sau abţinerea totală de la mâncare (care este rar ţinut, cu excepţia unor călugări). Unii spun că primul post a fost poruncit de Dumnezeu în Grădina Raiului, când lui Adam şi Eva li s–a spus că pot mânca orice voiesc cu excepţia fructului…

View original post 399 more words

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

