Filă de acatist: Părintele Ilie de la Cernica


Alexandru Valentin Crăciun

Am trecut această viaţă / Cu părută bunătate / Dar cu multă răutate!

Epitaful Părintelui Ilie

 

„Unui fanatic îi lipseşte întotdeauna ceva: când mintea, când inima. Înflăcăratul însă, e totdeauna un om întreg”, afirma Sf. Nicolae Velimirovici, vrând să deosebească râvna adevărată de fanatism. Altfel spus, orice flacără interioară care nu transfigurează fiinţa în întregime, e doar un foc care fumegă. Numai sfântul devine în întregime „rug aprins”! Un astfel de om-flacără a fost şi Cuviosul Ieromonah Ilie de la Cernica (1909-1997), pe numele de mirean Iorgu Cioruţă. În ce mă priveşte, n-aş putea să mi-l amintesc altfel decât într-o continuă mistuire de sine. „Eu nu mai trăiesc pentru mine, ci pentru ceilalţi”, era deviza vieţii lui, şi cea mai onestă autocaracterizare…

Unui asemenea om e greu să-i „creionezi” portretul. Un singur volum (publicat la Mănăstirea Dervent) a încercat să adune câteva cuvinte şi fapte memorabile dintr-o biografie zbuciumată…

View original post 1,003 more words

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Filă de acatist: Părintele Ilie de la Cernica

  1. Florin says:

    Hristos a inviat.in 1992 m-am spovedit la sfintia sa inainte de bacalaureat chiar la coltul dinspre fantana!poate ar fi bine sa strangem randurile cei ce l-am cunoscut

    • lenalina says:

      Hristos a inviat.in 1992 m-am spovedit la sfintia sa inainte de bacalaureat chiar la coltul dinspre fantana!poate ar fi bine sa strangem randurile cei ce l-am cunoscut
      Adevãrat a inviat! Imi pare rãu, insã nu am fost binecuvântatã sã cunosc in carne si oase vreun bãtrân al “generatiei Rugului Aprins”. Insã, ce binecuvântare este sa-i putem vedea si asculta prin intermediul tehnicii acestiea moderne!

Leave a Reply

